Participarea, comunicarea și schimbul de bune practici ale echipei manageriale IPLT „Gheorghe Asachi” în data de 27-28 octombrie 2024 la Forumul Educației ROMÂNIA – REPUBLICA MOLDOVA, EDIȚIA a V-a (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași), a avut un impact pozitiv în dezvoltarea profesională:
Oportunitatea unică de a ne conecta cu mediul academic și preuniversitar, cu decidenți, profesioniști și practicieni din ecosistemul educațional din România și Republica Moldova;
Acces la cele mai recente cercetări din mediul educațional;
Networking și noi oportunități în mediul educațional universitar și preuniversitar din România și Republica Moldova.
Abordarea impactului inteligenței artificiale asupra școlii și a învățării a oferit participanților oportunitatea de a explora noi practici și perspective care pot transforma educația.
John Hattie, cercetător renumit în științele educației și autorul unuia dintre cele mai complexe studii despre factorii care influențează învățarea: Visible Learning și Visible Learning for Teachers, ne-a oferit o perspectivă bazată pe dovezi asupra metodelor eficiente de predare-învățare-evaluare, schimbând practicile educaționale la nivel global. Cercetătorul a subliniat că motivația, climatul favorabil învățării, relația profesor-elev, problematizarea, gândirea critică, învățarea bazată pe progres sau învățarea vizibilă sunt prerogative ale accelerării Succesului educațional într-o școală.
Apreciem inițiativa organizatorilor: prof. univ. Dr. Liviu Maha (Rector UAIC), prof. univ. dr. Igor Șarov (Rector USM), prof. univ. dr. Liliana Romaniuc (PhD), ), prof. univ. dr. Mariana Marin ( Președinte AGIROmd) și experților în educație de ambele maluri ale Prutului care au abordat aspecte ale pedagogiei digitale:principii, practici și aplicații digitale, literația digitală, educația STEM/STEAM/STREAM/ILIADA și alte aspecte importante.
Suntem încrezuți că învățarea vizibilă și inovația pedagogică sunt factori importanți ai Succesului educațional .






